Typo Dance
play Bauhaus with PaTI, with Torsten Blume and
Ahn Sang Soo, at MMCA Seoul
“Typo Dance” was
a project as part of the “Human Space Machine” exhibition by the
Bauhaus Dessau Foundation at the Museum for Modern and
Contemporary Art Seoul. Hangeul, the Korean alphabet, developed
by King Sejong in 1443 and renewed by Ahn Sang Soo from 1985
onwards, is based on a basic geometry that represents the
abstract physiology of the oral cavity. The superimposition of
the floor geometries of the Bauhaus stage, which are related in
certain ways, makes the modern Korean typography danceable.
„Typo Dance“ war ein Projekt im Rahmen der
Ausstellung „Human Space Machine“ der Stiftung Bauhaus Dessau im
Museum for Modern and Contemporary Art Seoul. Hangeul, das
Koreanische Alphabet, 1443 federführend von König Sejong entwickelt
und ab 1985 von Ahn Sang Soo erneuert, basiert auf einer
Grundgeometrie, die die abstrahierte Physiologie des Mundraumes
darstellt. Die Überlagerung mit verwandt scheinenden Bodengeometrien
der Bauhausbühne lässt die moderne koreanische Typografie tanzbar
werden.
Ejected Material
participatory flux piece, Universität Leipzig -
Jerwood Room, Oxford University
Ejected Material
was initiated by the Fluxus Artists and Composers Matthew Lee
Knowles and George Chambers.
Ejected Material wurde von den Fluxus-Künstlern
und Komponisten Matthew Lee Knowles und George Chambers initiiert.
Paper Stage
traces after the ceremony, 5x5 m, Industriemuseum
Chemnitz
The white paper stage
symbolizes an attempt to design and realize a complex, public
project from a consequently performative perspective under the
motto “The poetry of the functional”.
Die weiße Papierbühne steht symbolisch für einen
Versuch, ein komplexes, öffentliches Projekt konsequent
performativ unter dem Motto „Die Poesie des Funktionalen“ zu
denken und durchzuführen.