Linda Pense
photo performance mmca seoul

Typo Dance
play Bauhaus with PaTI, with Torsten Blume and Ahn Sang Soo, at MMCA Seoul

“Typo Dance” was a project as part of the “Human Space Machine” exhibition by the Bauhaus Dessau Foundation at the Museum for Modern and Contemporary Art Seoul. Hangeul, the Korean alphabet, developed by King Sejong in 1443 and renewed by Ahn Sang Soo from 1985 onwards, is based on a basic geometry that represents the abstract physiology of the oral cavity. The superimposition of the floor geometries of the Bauhaus stage, which are related in certain ways, makes the modern Korean typography danceable.

„Typo Dance“ war ein Projekt im Rahmen der Ausstellung „Human Space Machine“ der Stiftung Bauhaus Dessau im Museum for Modern and Contemporary Art Seoul. Hangeul, das Koreanische Alphabet, 1443 federführend von König Sejong entwickelt und ab 1985 von Ahn Sang Soo erneuert, basiert auf einer Grundgeometrie, die die abstrahierte Physiologie des Mundraumes darstellt. Die Überlagerung mit verwandt scheinenden Bodengeometrien der Bauhausbühne lässt die moderne koreanische Typografie tanzbar werden.

body object study

Instant Karma
Installation 5x5 m

The room installation is part of a study on body, space and object perception. Formally, all accessible and usable components of the installation consist of the same shape - a white ball or a white circle, which however evoke different patterns of action and behavior by their size, material and arrangement - i.e. their constellation or contextualization, and yet they also show certain unexpected connections.

Die Rauminstallation ist Teil einer Studie zu Körper-, Raum- und Objekterfahrungen. Formal bestehen alle begeh- und benutzbaren Bestandteile der Installation aus der gleichen Form – einer weißen Kugel oder einem weißen Kreis – die aber durch ihre Konstellation, d.h. Größe, Material und Anordnung, unterschiedliche Verhaltensformen evozieren. Andererseits gleichen sich Handlungen aus sehr verschiedenen Kontexten formal an.

Flux Piece Paper

Flux Piece Paper Floor
Ejected Material
participatory flux piece, Universität Leipzig - Jerwood Room, Oxford University

Ejected Material was initiated by the Fluxus Artists and Composers Matthew Lee Knowles and George Chambers.

Ejected Material wurde von den Fluxus-Künstlern und Komponisten Matthew Lee Knowles und George Chambers initiiert.

Floor Paper Stage Traces

Paper Stage
traces after the ceremony, 5x5 m, Industriemuseum Chemnitz

The white paper stage symbolizes an attempt to design and realize a complex, public project from a consequently performative perspective under the motto “The poetry of the functional”.

Die weiße Papierbühne steht symbolisch für einen Versuch, ein komplexes, öffentliches Projekt konsequent performativ unter dem Motto „Die Poesie des Funktionalen“ zu denken und durchzuführen.




© 2020 Linda Pense    Impressum    Datenschutzerklärung